My Life.. I'm The One who Gonna change it. Not others.

Well. Da lame aku tak masukkan any new post dalam blog aku ne. Nak kata busy tu..agakla kot.


First of all, aku cuma nak ucapkan Selamat Maju Jaya to friends yang tak lama lagi da nak menempuh final. By the way,  aku n geng-geng JKMB yang lain akan menempuh final generally on 28th and 31st of October and last but least on 9th and 11th of December. Really hope that we all could do nice and better. Aku tawu from result yang kita dapat masa mid sem untuk material science memang sangat2 menyedihkan. And certain tu xpercaya kot ngan result yang da dapat. Man!! Really crap la this thing. aku pon xpaham camne leh sampai ke tahap fail. Bangang sangat ke aku? Agak2la kan. Serius aku cakap aku xpernah rasa macam mana bila dapat fail tu. Adus! Normalkah kalau student tu fail mid sem? Susah sangat ke paper? Tak, kan? Aku target kalau aku tak dapat A pon at least aku dapt C+. Jadinye?? Arghh.. Takpela.. Yang da lepas tu lepaskan. Jadikan pengajaran dari apa yang kita da dapat. Semua benda yang kita wat kat dunia ne. Memang kadang2 aku akui berat and susah untuk aku and segelintir dari kita terima. Allah takkan turunkan ujian kalau Allah tawu hambanya tu xmampu untuk tempuh dugaan tu. Tp Allah SWT mmg Maha Mengetahui pon an. So, renung2kan apa yang aku cakap ne. Memangla cakap senang kan? Tp buat? Payah kan? Tapi masing-masing boleh nilai la. 


2nd thing. Semua orang ad impian kan? Ap yang korang nak? Rumah korang nanti camne? Kete plak nak pakai kete ape eh? Kalau macam aku la kan aku teringin sangat nak pakai either Lancer Sportbacks @ Nissan 370 Fairlady. Fuhh.. Serius kalau dapat memang syiok kan? Hurmm. Tapi usaha dan perkongsian adalah satu amalan yang perlu ada dalam setiap diri kita. Dengan usaha yang kita lakukan insyaAllah cuma lambat atau cepat saje.Rezeki masing-masing ditentukan oleh empunya masing-masing. And positivekan diri. InsyaAllah. Gerakan langkah kemudiannya akan dipermudahkan. Dalam pada tu jangan berhenti menuntut ilmu. Segala yang ada di bumi ini kepunyaan Allah. Ilmu and segala macam benda la. Kita ni pulak manusia yang sering kali lakukan kesilapan. Jadi rajin-rajinlah menuntut ilmu. Kerna dengan ilmulah yang akan membantu dalam mencorakkan hidup dan segala macam yang ada di sekeliling anda. Hidup ini seumpama hukum karma. Apa yang anda lakukan xkesah la benda apa pun akan reflects pada diri anda balik. What you gives you'll get back. Huhu. Tak perlu aku terang lagi camne and rasenye korang pon da muak dengan ayat yang sama. Cuma,mulakan hari anda dengan kata-kata positive dan berdoalah kepada Allah Tuhan yang menciptakan sekalian Alam ini, yang hanya padaNya tempat kita memohon segala macam. Namun di sebalik doa itu kita perlulah seiringan dengan usaha kita.
Sekian. Kalaupun apa yang aku tulis ne mengarut lagi mencarut aku xkesah. Tapi nilailah semua yang positive. InsyaAllah kita sama-sama akan menuju ke angkasa kejayaan. 
HEBAT!!!!

2 kate2 dari mereka:

Unknown said...

Cam mn leh fail ni..patut la hr tu sms kata klu fail apa jd..focus on study 1st.activities 2nd..igt Insan Yg Tersayang Kat Umah...

Syahmi Ahmad said...

yosh..paham tu kak ida..mid sem tu yg fail..serius shit bengong gle..

 
Copyright © My World My Life